Vidět a být viděn. Na to by měli myslet všichni chodci. Řada z nich se totiž domnívá, že když oni auto vidí, vidí i řidič je. To je ale velký a často bohužel tragický omyl. Polovina všech chodců umírá právě za snížené viditelnosti.
Snížená viditelnost není jen noc. Stejná pravidla platí také pro svítání a soumrak, hustý déšť, mlhu a sněžení.
Dopravní policisté a pořádkoví policisté se mimo jiné zaměřují i na chodce v silničním provozu. Není jim lhostejná jejich bezpečnost. Dopravně bezpečnostní akce zaměřené zejména do míst, kde lze předpokládat pohyb chodců na pozemní komunikaci mimo obec, případně pohyb ostatních nemotorizovaných účastníků silničního provozu ve vztahu k jejich viditelnosti probíhají a budou probíhat opakovaně právě v době snížené viditelnosti.
Právě naše viditelnost zásadně ovlivňuje to, zda se nám řidič vyhne, nebo nás srazí. Za snížené viditelnosti jsou velmi důležité reflexní prvky.
Tabulka viditelnosti chodců:
Důležitá je především spodní část těla, tj. barva kalhot a bot a např. kočárku, který tlačíme před sebou a je tak vidět první. Reflexní materiály je nejlepší umístit na nejvíce se pohybující část – upoutá tak větší pozornost.
Více naleznete zde:
http://www.bezpecnecesty.cz/cz/chodec/viditelnost-chodcu
http://www.ibesip.cz/cz/chodec/bezpecny-pohyb/budte-videt-prezijete/rozdily-ve-viditelnosti